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Graphics/Metal

Tutorial - Chapter 3 정리

va95 2023. 3. 31. 19:10

Rendering pipeline

 


1. Vertex Fetch

  • DirectX : Input Assembler라고 함
  • Scheduler라는 하드웨어가 vertices와 attributes를 다음 단계로 전송해줌

 

2. Vertex Processing

AMD GPU

  • 1 Graphics Command Processor: This coordinates the work processes.
  • 4 Shader Engines (SE): An SE is an organizational unit on the GPU that can serve an entire pipeline. Each SE has a geometry processor, a rasterizer and Compute Units.
    • 쉐이더 하나만 사용 가능
  • 9 Compute Units (CU): A CU is nothing more than a group of shader cores.
  • 64 shader cores: A shader core is the basic building block of the GPU where all of the shading work is done.

ios Mobile GPU

  • 6 USCs and 32 cores per USC for a total of only 192 cores. Vertex Descriptor를 사용하면, MTLBuffer의 타입과 쉐이더의 타입이 달라도 잘 변환해준다.
  • Distributer라는 하드웨어가 다음 단계로 전송한다.
  •  

 

3. Primitive Assembly

  • vertices belonging to the same geometrical shape (primitive) are always in the same block.

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