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Tutorial - Chapter 3 정리 본문
Rendering pipeline

1. Vertex Fetch
- DirectX : Input Assembler라고 함
- Scheduler라는 하드웨어가 vertices와 attributes를 다음 단계로 전송해줌
2. Vertex Processing

- 1 Graphics Command Processor: This coordinates the work processes.
- 4 Shader Engines (SE): An SE is an organizational unit on the GPU that can serve an entire pipeline. Each SE has a geometry processor, a rasterizer and Compute Units.
- 쉐이더 하나만 사용 가능
- 9 Compute Units (CU): A CU is nothing more than a group of shader cores.
- 64 shader cores: A shader core is the basic building block of the GPU where all of the shading work is done.

- 6 USCs and 32 cores per USC for a total of only 192 cores. Vertex Descriptor를 사용하면, MTLBuffer의 타입과 쉐이더의 타입이 달라도 잘 변환해준다.
- Distributer라는 하드웨어가 다음 단계로 전송한다.
3. Primitive Assembly
- vertices belonging to the same geometrical shape (primitive) are always in the same block.

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